Pedagogové a pedagožky

doc. MgA. Martin Blažíček, Ph.D. – vedoucí katedry a garant studijního programu. Absolvoval FAMU, obor Střihová skladba, doktorský titul získal za práci na téma Live Cinema. Zabývá se filmem a videem jako živým audiovizuálním tvarem, při práci s médii často využívá otevřené a performativní formy. Centrálním bodem jeho prací je otázka vnímání, flicker efekt a emocionalita spojená se sledováním médií. Od 90. do 00. let frekventovaně využíval kombinaci tradiční filmové techniky a digitálních médií, v posledních letech vytváří vlastní softwarové nástroje. V mezinárodním kontextu vystupoval s řadou hudebníků ve formě otevřené audiovizuální improvizace, mimo jiné v ZKM Karlsruhe, Diapason Gallery New York, High Zero Baltimore, MAK Vienna, Terrace Gallery London, City Art Gallery Leeds, Live Cinema Festival Rome, PAF Olomouc, OFF Biennale Budapest a další. Byl součástí filmově performativní skupiny Mikroloops a live-codingového seskupení Kolektiv. Podílel se na dvou performancích brněnské skupiny D’epog (2019-21), jednu z nich adaptoval ve formě středometrážního filmu Série (2023). Jako kurátor se podílel na multimediálním programu Roxy/NoD (2007-2008) a Galerie Školská 28 (2010-2012), řadu programů připravil jako nezávislý kurátor, mimo jiné pro MFDF Jihlava, LFŠ Uherské Hradiště, Open City Festival London, Seoul Int. New Media Festival, Schmalfilmtage Dresden, Lux London a další. Je autorem studií k československému undergroundovému filmu 80. let, videoartu a experimentálnímu filmu. Je spoluautorem knihy Mapování pohyblivého obrazu (NFA/Spector Books, 2023). Přispívá do časopisů Iluminace, Kino Ikon, Artalk, A2, Art+Antiques a dalších. (https://blazicek.net)

Mgr. Georgy Bagdasarov, Ph.D.  – vystudoval doktorát na FAMU, kde také od roku 2010 pedagogicky působí. Ve své umělecké praxi se zaměřuje především na materiální postupy tvorby fotochemického obrazu nebo generativní algoritmické struktury. Jeho díla byla prezentována na festivalech, v kulturních institucích i mimo ně na všech kontinentech s výjimkou Antarktidy. Kromě svého působení v Centru Audiovizuálních Studií vyučuje také na Akademii Výtvarných Umění v Praze nebo na Universität der Künste Berlin.

MgA. Marie Lukáčová – je absolventkou pražské UMPRUM, studovala také na brněnské Fakultě výtvarných umění VUT a Kunstakademie Mainz v Německu. Je jednou ze tří zakladatelek feministické skupiny Čtvrtá vlna, která v roce 2017 iniciovala veřejnou debatu na téma sexismu na univerzitách. Pracuje především v médiu videa a videoinstalace, přičemž její filmy přetvářejí znaky vypůjčené z oblasti politiky, mytologie, geologie nebo vědy. Pohybují se napříč různými časovými rovinami a lokacemi a skrze specifické narativy i poetiku se vyjadřují k otázkám nejisté budoucnosti. Svou práci Lukáčová představila především v  rámci nezávislé české galerijní scény, ale také například ve Vratislavi, Lublani nebo Stuttgartu.

Mgr. Anežka Bartlová, Ph.D. – Vystudovala Dějiny umění na FF UK, Teorii a dějiny umění na UMPRUM a doktorské studium Teorie a dějiny současného umění na AVU. Je editorkou knihy Manuál monumentu (UMPRUM, 2016). Podílela se na běhu INI Gallery a Ceny Věry Jirousové (2014–2016). V letech 2016–2019 byla redaktorkou časopisu art+antiques, od roku 2018 je členkou redakce Sešitu pro umění, teorii a příbuzné zóny. V současné době je šéfredaktorkou Artalk.cz. Zabývá se kritikou umění, kulturními institucemi, pamětí a jejich projevy ve veřejném prostoru. V roce 2014 získala Cenu Věry Jirousové pro mladé kritiky umění. Publikuje v časopisech art+antiques, Flash Art CZ/SK, A2, na webové platformě Artalk.cz a a2larm. Anežka Bartlová je členkou Spolku Skutek, solidární platformy pro komunikaci uvnitř i vně umělecké scény, pro kterou připravila brožuru Sociální postavení umělce/umělkyně, kurátora/kurátorky a kritika/kritičky (2018).

Mgr. Nela Klajbanová – Kurátorka a kulturní manažerka. Absolvovala bakalářské studium oboru Teorie a dějiny dramatických umění na Univerzitě Palackého v Olomouci a magisterské studium oboru Teorie interaktivních médií na Masarykově Univerzitě v Brně. Věnuje se problematice kurátorství, distribuce, prezentace a archivace současného umění pohyblivého obrazu. Působí jako kurátorka kulturní platformy PAF a koordinátorka soutěže Jiné vize CZ. Je ředitelkou knižního veletrhu autorských a uměleckých publikací LITR. V současnosti je kurátorkou výstavního programu festivalu Luhovaný Vincent, celoročního programu v galerii etc.

Mgr. Palo Fabuš – Kritik a teoretik výtvarného umění Palo Fabuš se narodil roku 1983 v Dubnici nad Váhom. Vystudoval informatiku na Masarykově univerzitě v Brně, mediální studia a žurnalistiku tamtéž a sociologii na Karlově univerzitě. Mezi lety 2005 a 2008 pracoval jako redaktor Literárních novin. Zaměřuje se na nová média, některé jeho texty lze najít na palofabus.net.

Eric Rosenzveig – born in Montreal, Canada. He is an artist, curator & music producer of music, and an educator whose focus has been on the relation between sound and image. His past art projects include a series of consumer electronics devices as artworks (FUNTV and others); PlayListNetWork, an online system for collaborative media making and public display that also included an artwork of the same name (2001-2004); the Appearance Machine, an artificial life system that streamed continual animated media from garbage collected in his neighborhood (1998-2002, and winner of Vida 3.0 prizes for artificial life artworks and The Telefilm Canada Prize at Images Festival Toronto for best film and video in Festival, exhibited at The Kitchen and The New Museum, NYC and other venues internationally). His productions have included Pharoah Sanders & Mahmoud Guinia, The Trance of Seven Colors, (recorded in Morocco, winner Downbeat magazine Beyond Category album of the year). In 2001-2002 he was artistic and managing director of the sound art gallery Engine 27 in New York. He´s lived in Prague since 2007.

Sara Pinheiro, MA je sound-maker. Pro film a videoart se zabývá nahráváním zvuku, jeho úpravou, foley a mixováním. Ve své sólové praxi vytváří akusmatické skladby, obvykle pro vícekanálová vystoupení, rozhlasové vysílání nebo instalace. Vystudovala film (Lisabon, 2008) a má magisterský titul na Institut of Sonology (Haag, 2012), kde působí jako hostující lektorka. Od roku 2013 je členkou výukového sboru na CAS – FAMU a v současné době je doktorandkou na The School of Music and Media na Bangorské univerzitě ve Velké Británii. Její doktorský projekt v rámci stipendia Parryho Williamse se jmenuje „Akusmatické foley“ a je věnován zvukové performativitě a integraci teorie zvukového prostředí a konkrétní hudby do zvuku pro film. Sídlí v Praze, kde vytvořila „Regardless“ – manifest o průkopnících elektronické hudby a zvukového umění. Je členkou live-coding skupiny k-o-l-e-k-t-i-v a noise tria SHLUK.

MgA. Vojtěch Radakulan – Vojtěch Radakulan vystudoval obor sochařství na UMPRUM a druhý magisterský titul v oboru architektura na Akademii výtvarných umění v Praze. Strávil také semestr na Zurich University of the Arts studiem interakčního designu. V současné době je doktorandem na Fakultě elektroniky ČVUT na katedře počítačové grafiky a interakce. Působí v oblasti výtvarného umění, architektury a herního designu. Jádrem jeho práce je zkoumání simulací a vytváření fikčních světů. Jeho nástroji jsou ruční kresby, text, fyzická instalace, herní enginy nebo renderovací software. V tomto světě se návštěvníci mohou pokusit stát se něčím nebo někým jiným, vidět komplikovaná témata jako nové technologie, asymetrické vztahy nebo globalizační problémy z pohledu jiného člověka, počítače nebo šišky. Zúčastnil se výstav jako Benátské bienále architektury (2021), Ars Electronica (2018) nebo galerie Husslehof. www.vojtechradakulan.com

doc. MgA. Ondřej Vavrečka, Ph.D. – Na střední škole studoval programování. Absolvoval Fakultu humanitních studií UK a pak Katedru střihové skladby a Centrum audiovizuálních studií na FAMU. Dobrovolničil v Lurdech a byl několikrát na stáži v Moskvě (VGIK). Do Moskvy jezdí též přednášet. Zabývá se teorií i uměleckou praxí. Dělá filmy, které vycházejí z žité, dokumentární skutečnosti, které sestavuje ve vyšší organizované celky (zatím nedovršená pyramidální pentalogie Počátek a lev, Ultimum refugium, Mezi námi, De potentia dei). Publikoval ve sbornících K tvarozpytu montážních struktur a Distanční montáž Artavazda Pelešjana. Šije a hraje hudbu. Zajímá ho teologie, zahrádkaření a příčné vědy. Dále viz: www.ondrejvavrecka.cz.

Externí pedagogové a pedagožky:

MgA. Martin Búřil
MDes. Lenka Hámošová
MgA. Dominik Krutský
Bc. Klára Kacířová
MgA. Šimon Levitner
Ing. Martin Ožvold, MA
Prof. Miroslav Petříček, Dr.
MgA. Natálie Pleváková
Mgr. Noemi Purkrábková
Mgr. Jiří Sirůček
MgA. Žil Julie Vostalová