Ukázky prací

Anežka Horová: Řasokoule
Video, 4 min, 2018
Řasokoule. Je to krásná, perfektní, roztomilá, plyšová, živá, zelená koule, která snadno nahradí domácího mazlíčka. Její vlastnosti jí zajišťují úspěšnost ve světě emotikonů a obýváků. Nikdo jí neodolá.


Franz Milec: The Stable Genius
On-line aplikace, neurální síť. 2018
The work uses machine learning in a similar way as smartphones do when they predict text while their user types. The app analyzes current political discourse available online, and from it new sentences are generated and displayed, uncovering the repressed and the unnoticed and creating poetry from fiery speeches. The app runs on a Python backend and the visuals are provided by a Pure Data composition.


František Fekete: Fluid Identity Club
Instalace, objekty, video, 2018
Dokumentace | GHMP – StartUp 2017On-line aplikace
Fluid Identity Club je prostorem pohybujícím se mezi skutečným a imaginárním. Může být v nás, pokud ho tam hledáme. Může to být kolektivní tělo rozpouštějící se v červené extázi techno klubu. Nebo komunita lidí, kteří se v jeden moment setkali jako autoři komentářů k hudebnímu videu Sinhead O’Connor Nothing Compares 2 U na Youtube. Nebo revoluční vzpoura oblečení, které už nechtějí nosit genderově normativní těla. Fluid Identity Club tady byl ještě před narozením Františka Fekete a bude tady (o to víc) i po konci světa. Fluid Identity Club jsou pouze slova. Mé osobní hledání Fluid Identity Clubu je asociativní syntézou vycházející jak z procházek po svém nitru, tak po stopách všemožných aspektů současné společnosti.


Veronika Přistoupilová: IWYIBL~G
Video, instalace, 2017


Vendula Guhová: Premačice
Rozhlasová kompozice, ČRo Vltava, 20 min, 2017
http://www.rozhlas.cz/radiocustica/projekt/_zprava/vendula-guhova-premacice–1757462
Spletenec slov a skladeb, které si v Premačici žijí vlastním životem – pocta – pomsta – hříčka – ironie – nonsensiána. Původní skladby, jejich popisy a typicky rozhlasové úvody schroustány vačicí vytváří živočišnou masu úryvků zvuků. Ty zůstávají na svých původních místech a gradace kompozic se sbíhají. Ze všech ruchů kolem bzučí v hlavě a do ní vymluvená díra je hotová.


Dalibor Knapp: Ethnographic study of algorithms
Video, instalace, 5 min, 2017


Dalibor Knapp: Digitální černoši. Etnografický slovník
Kniha, 2017
Rozhovor: https://www.agosto-foundation.org/cs/zmena-je-mozna-rozhovor-dalibor-knapp


Dalibor Knapp: After body. Situation
VR instalace, 2017


Andrej Sýkora: How did we get there?
On-line aplikace, 2017
http://andrejsykora.com/how-did-we-get-here/


Jakub Krejčí: Dominium
VR aplikace, 2017


Adéla Kudlová: Home
Video, 2 min, 2017


Vendula Guhová: Zveleba Libocká
Publikace, sociální intervence, fotografie, kresby, 2016
Zveleba libocká je sociální projekt reagující na nedostatek sounáležitosti v sousedské komunitě. Spočívá ve zprostředkování společného zážitku, vytvoření společné fotografie a tedy zvěčnění se. Vztáhla jsem se ke starým hromadným fotografiím Libočanů z počátku 20. století, ze kterých je cítit sounáležitost. Tehdy byl akt fotografování výjimečnou událostí, který vyžadoval pečlivou přípravu. Pro navození pocitu ojedinělé události jsme použili velkoformátový fotoaparát.


Lea Petříková: In the Hour of Schrödinger’s Cat
Video, instalace, 2016
A trilogy of videos inpired by human-animal relationship: Zvířen / Animalian, Rytířsko / The Knight’s Fee and Kolohnát / Lubber. Graduation project at FAMU of Lea Petrikova.
http://www.leapetrikova.com/inthehourofschr


Franz Milec: Peripheral
Video, instalace, 10 min, 2016
How do you find the averages of your daily experience? Peripheral tries to blend audio, video, and heart beat data recorded at the same place and reconstruct the author’s perception of a periphery. Flows and rhythms of the place and the body merge in a data visualization and sonification and approach the answer to the original question.


Dalibor Knapp: Deafult settings
Video, instalace, 3 min, 2016


Anna Kryvenko: Potichu jako kometa
Video, 8 min, 2014
Revoluce na ukrajinském Majdanu v detailu města, bez širší perspektivy. Recyklovaný materiál amatérských záznamů z internetu ironicky glosuje spektakulární vyprávění, jímž média popisovaly kyjevské události z přelomu roku. Nahodilý výběr záběrů rozkládá dění na jednotlivé zpomalené fragmenty a znovu je skládá v pocitové koláži nesrozumitelného vření a náhodných momentů ulice.


Sylvia Nicolaides: Airground
Stereoscopic 3D video art instalation, 2014